CBD ir nemiga – ar CBD aliejus gerina miegą?

Apie CBD (dar vadinamo kanabidioliu) naudą žinoma išties nemažai, tačiau CBD ir nemiga – ar tai išties veikia? Tyrimai ir praktiniai pavyzdžiai įrodo neabejotiną CBD aliejaus naudą miegui bei nervų sistemai, tačiau apie viską reikėtų kalbėti nuo pradžių.

Miego pokyčiai ir reikšmė mūsų sveikatai

Mokslininkai ir medikai teigia, kad miegas šiandien toli gražu nėra toks, koks buvo. Štai remiantis tyrimais, XX a. pradžioje dažnas vidutinis žmogus miegodavo apie 9 valandas per parą. Tuo tarpu šiandien miego vidurkis svyruoja tarp 6,8 ir 7,5 valandų, tačiau didelė dalis žmonių pripažįsta, kad nepavyksta išmiegoti ir tiek.

Miego stygius yra kur kas rimčiau nei nuovargis ir mieguistumas: nuolatinis poilsio trūkumas sukelia ilgalaikės žalos emocinei ir fizinei sveikatai. Gydytojai pastebi, kad žmonės, kurie miega mažiau nei 8 valandas per parą, dažniau praneša apie streso simptomus, tokius kaip nuovargis, dirglumas ir pyktis. Negana to, nuolatinis miego trūkumas padidina tokių pavojingų ligų, kaip diabetas, depresija, širdies ir kraujagyslių sutrikimai, riziką.

CBD ir nemiga

Kokie veiksniai lemia miegą ir jo kokybę?

Žmogaus kūnas 24 valandas per parą funkcionuoja pagal natūralų, įgimtą cirkadinį ritmą. Tai galima palyginti su visą parą veikiančiu laikrodžiu, kuris atsakingas už fizinį aktyvumą, mieguistumą, protinę, socialinę elgseną. Cirkadinis ritmas tiesiogiai siejasi su poilsiu ir miego kokybe. Štai kokie veiksniai daro jam neigiamą įtaką:

  • Dirbtinė šviesa. Tam tikros akies ląstelės apdoroja iš aplinkos gaunamą šviesą ir iš naujo nustato mūsų cirkadinį ritmą. Kai šias ląsteles veikia dirbtinė šviesa, pavyzdžiui, skleidžiama iš kompiuterio ekrano, organizmo vidinis laikrodis gali susipainioti. Šiuolaikinis gyvenimo ritmas lemia, kad tamsiuoju paros metu nuolat susiduriame su dirbtine šviesa. Tai sutrikdo natūralų cirkadinį ritmą ir turi žalingų padarinių miegui bei bendrai sveikatai. Norint užmigti, patariama gerokai apriboti laiką prie kompiuterio, televizoriaus ar išmaniojo telefono ekrano, nesinaudoti šiais įrenginiais prieš miegą.
  • Tai gana įprasta gyvenimo dalis ir daugelio žmonių kasdienybės aspektas, tačiau nuolatinis stresas ir įtampa neigiamai veikia emocinę būklę ir nervų sistemą. Dėl streso tiek užmigti, tiek tinkamai išsimiegoti dažnai tampa sudėtinga.
  • Kofeino perteklius yra akivaizdus nemigos kaltininkas. Tai stimuliuojanti medžiaga, kurios per dažnas vartojimas iškreipia cirkadinį ritmą, paveikti miego trukmę ir kokybę.
  • Miego sutrikimai, nemiga gali pasireikšti dėl tam tikrų sveikatos problemų, pavyzdžiui, psichikos/emocinės sveikatos sutrikimai (depresija, potrauminio streso sindromas ir kt.). Taip pat diabetas, širdies/kraujagyslių susirgimai ir kitos lėtinės ligos, uždegimai.
  • Dar viena nemigos priežastis gali būti tam tikrų receptinių vaistų vartojimas. Kartais jų veikliosios medžiagos sąveikauja su miego procesais ir sukelia sunkumų bandant užmigti.
  • Kitos priežastys. Pasitaiko, kad cirkadinio ritmo sutrikimai išsivysto dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, pasikeitus miego įpročiams, dėl kelionių ar darbo. Taip pat dėl organizmo senėjimo procesų.

CBD ir nemiga: teigiama kanabidiolio nauda

Kanapių produktai miego gerinimui buvo naudojami tūkstančius metų, tačiau tik pastaraisiais dešimtmečiais medikai ir mokslininkai perprato, kokiu būdu šis augalas veikia mūsų miego procesus.

Kanapių poveikis siejamas su kiekvieno mūsų organizme esančia endokanabinoidų sistema (ECS). Ši sąvoka yra būtina, norint suprasti, kokį poveikį CBD gali turėti miegui. Tai sudėtingas neurocheminis tinklas organizme, kuris reguliuoja įvairias kūno funkcijas, įskaitant emocijas, skausmą ir miegą. Nors organizmas natūraliai išskiria endokanabinoidų molekules, išoriniai kanabinoidų šaltiniai, tokie kaip CBD, gali teigiamai paveikti organizmą.

CBD ir nemiga

Mūsų smegenų dalis, kuri vadinama pagumburiu, turi gausų nervinių ląstelių tinklą ir atlieka signalo perdavimo ir sekrecijos funkcijas. Pagumburis yra atsakingas už įvairius svarbius organizmo procesus. Taip pat jis padeda reguliuoti emocinę būklę, stresą, kūno temperatūrą ir miego procesų sinchronizavimą.

CBD aliejus gali padėti žmonėms, sergantiems nemiga. Neretai nemiga pasireiškia dėl pernelyg aktyvios streso reakcijos. Veikdamas per endokanabinoidų sistemą, CBD pasiekia pagumburį ir slopina streso hormonus, suvienodina miego bei būdravimo ritmą. Tai padeda atsikratyti nemigos ir suteikia geresnę miego kokybę.

CBD ir cirkadinio ritmo reguliavimas

Cirkadinio ritmo sutrikimai, kuriems būdingas išbalansuotas miego ir pabudimo ciklas, pasireiškia tada, kai vidinis kūno laikrodis nesutampa su signalais, sklindančiais iš aplinkos. CBD gali padėti subalansuoti natūralų cirkadinį ritmą ir pagerinti miego kokybę. Kanabidiolis sąveikauja su organizmo endokanabinoidų sistema ir užtikrina, kad kūnas pereitų visas įprastas miego fazes be nereikalingų pertrūkių.

Keli patarimai, kurie padės sustiprinti CBD poveikį miegui

  • CBD aliejų vartokite likus valandai iki miego. Panaudojus CBD aliejaus, dažniausiai praeina apie keliasdešimt minučių, kol pradėsite jausti teigiamą poveikį. Kai kuriems žmonėms tai gali užtrukti dar ilgiau, todėl rekomenduojama CBD vartoti likus valandai iki miego, kad pradėtumėte nurimti ir atsikratyti dienos įtampos. Taip pat pasirūpinkite, kad likus porai valandų iki miego ekranas būtų išjungtas. Paskutinę vakaro dalį atsipalaiduokite. Vietoje kompiuterio ekrano pasivaikščiokite, paskaitykite knygą, rinkitės saikingą apšvietimą. Daugiau apie CBD tai, kada geriausia vartoti CBD aliejų, skaitykite šiame straipsnyje.
  • Rinkitės pilno spektro CBD aliejų. Kanabidiolis yra puikus gero miego pagalbininkas, tačiau siekiant maksimalaus ir saugaus poveikio, atkreipkite dėmesį, kokio tipo aliejų renkatės. Lietuvoje pirkėjams prieinami kelių tipų CBD produktai: plataus spektro, pilno spektro aliejai ir CBD izoliatas. Jeigu kanabidiolį išbandote pirmą kartą, rekomenduojama rinktis pilno spektro CBD aliejus. Jo sudėtyje yra terpenų ir kitų naudingųjų medžiagų, kurie padeda malšinti skausmą, stiprina imunitetą, gerina nervų sistemos veiklą. Tokiu būdu pilno spektro CBD aliejus dar labiau pagerins Jūsų poilsį ir savijautą atsibudus.

Akivaizdu: CBD vartojimas gali teigiamai paveikti mūsų miegą. Tiesa, siekiant turėti geriausią rezultatą ir džiaugtis išliekančiu poveikiu, būtina rinktis sertifikuotus, aukštos kokybės CBD produktus ir juos naudoti kasdien.

Reguliariai vartojamas CBD aliejus ir nemiga iš tiesų veikia – padeda sureguliuoti miego ritmą ir užtikrina efektyvesnį poilsį.