CBD miegui: priemonė padedanti milijonams

Kanapių augalai ir jų dalys tūkstantmečius naudojami medicininiais ir rekreaciniais tikslais, todėl nenuostabu, kad daugelį domina, ar CBD miegui yra tinkamas pasirinkimas. Juo labiau, kad kanapių komponentai, tokie kaip CBD (kanabidiolis) per pastaruosius keletą metų labai stipriai išpopuliarėjo dėl savo poveikio. Tačiau apie viską pakalbėkime nuo pradžių.

CBD ir THC skirtumai

Tai junginiai, vadinami kanabinoidais, kurie yra natūraliai randami kanapių augaluose. Jie sukelia tam tikrą poveikį žmonių sveikatai, savijautai ir organizme vykstantiems biocheminiams procesams. Du gausiausi kanabinoidai yra tetrahidrokanabinolis (THC) ir kanabidiolis (CBD).

THC ir CBD skirtingai veikia mūsų smegenis. Štai THC yra psichoaktyvus komponentas: jis gali paveikti psichiką, sukelti apsvaigimą ir nemalonius pojūčius. Tuo tarpu CBD nėra haliucinogenas, - priešingai, šis kanabinoidas garsėja dėl savo naudos fizinei sveikatai ir emocinei savijautai.

Žmonės naudoja CBD dėl įvairių priežasčių, įskaitant traukulius, nerimo priepuolius ir skausmo mažinimą. Kai kurie tyrimai atskleidė, kad CBD taip pat gali padėti reguliuojant miego ritmą ir gerinant miego kokybę.

Jeigu patiriate sunkumų užmiegant ar turite kitų su miegu susijusių problemų, šis straipsnis – kaip tik Jums!

CBD miegui pagerinti

Kodėl miegas yra svarbus?

Idealiu atveju miegodami praleidžiame maždaug trečdalį savo gyvenimo. Tikriausiai sutiksite, kad neįmanoma pervertinti kokybiško miego svarbos. Miegas (arba jo trūkumas) daro didelę įtaką žmonėms ir daugeliui gyvūnų. Miego procesas tiesiogiai siejamas su šiais sveikatos veiksniais:

  • Psichine sveikata
  • Streso lygiu
  • Imuninės sistemos stiprumu
  • Smegenų veikla
  • Širdies ir kraujotakas veikla
  • Uždegimo procesais organizme
  • Energija, fiziniu aktyvumu
  • Svoriu

Ir dar daug daugiau! Akivaizdu, kad kokybiškas miegas yra svarbus kiekvienam iš mūsų.

CBD miegui: ką atskleidžia tyrimai?

Pastarąjį dešimtmetį augantis visuomenės susidomėjimas kanapių produktais, o ypač CBD, paskatino mokslininkus dar geriau suprasti jo poveikį įvairiems organizmo procesams. Miegas – ne išimtis.

2019 m. buvo atlikta CBD ir miego analizė. Tyrime dalyvavo 103 dalyviai, kurie jautė nerimą, skundėsi prasta miego kokybe, patyrė sunkumą užmiegant. Šiame tyrime mokslininkai norėjo nustatyti, ar CBD apskritai padeda gerinti miego kokybę ir kiek konkrečiai šio produkto reikia žmogaus organizmui. Tyrimo dalyviams duodamo CBD kiekis svyravo nuo 25 iki 120 mg.

Buvo nustatyta, kad 25 mg dydžio kanabidiolio dozė veiksmingiausiai malšino nerimą, stresą, tačiau rimtesniems miego sutrikimams gydyti prireikė didesnių kanabidiolio dozių.

Tyrimas truko 3 mėnesius: kiekvieną mėnesį dalyviams buvo duodamos skirtingos CBD dozės. Pavyzdžiui, praėjus 1 mėnesiui, net 66,7 proc. žmonių pranešė, kad vartojant CBD, jų miegas pagerėjo. Kitą mėnesį, pakeitus dozę, 56,1 proc. dalyvių pritarė, kad miegas geresnis nei anksčiau.

Atsižvelgę į šį ir kitus tyrimus, mokslininkai daro išvadą, kad nors CBD gali padėti žmonėms užmigti per trumpą laiką, jo kiekis turi būti tinkamai sureguliuotas.

Kaip CBD veikia mūsų miegą?

Akivaizdu, kad CBD turi pastebimą naudą miego kokybei. Tačiau kaip iš tiesų atsiskleidžia kanabidiolio poveikis?

Specialistų teigimu, CBD miegui yra siejamas su kanabidiolio poveikiu kortizoliui. Jis yra žinomas kaip streso hormonas. Kortizolio lygis organizme paprastai būna didžiausias ryte, tačiau žmonės, kurie turi nemigą ar kitų miego sutrikimų, kortizolio rodiklis gali būti aukštas net ir nakties metu. Didelis šio hormono kiekis trukdo atsipalaiduoti, užmigti ir gali lemti dažnus prabudimus naktį. 2019 m. atlikus šiame straipsnyje minėtą tyrimą buvo įrodyta, kad kortizolio lygis ženkliai sumažėjo, kai dalyviai vartojo jiems priskirtą CBD aliejų.

Tai rodo, kad kanabidiolis sumažina kortizolio išsiskyrimą nakties metu, ir veikia kaip raminanti, įtampą ir stresą mažinanti priemonė.

6 dalykai, kuriuos taip pat verta žinoti apie CBD vartojimą

  1. Būtina rinktis kokybišką CBD aliejų. Daugelis žmonių pastebi, kad CBD padeda jiems greičiau užmigti, ilgiau miegoti ir ryte jaustis žvaliau, bei produktyviau. Tačiau taip pat yra žmonių, kurie nusivilia šiuo produktu, nes nepastebi ryškaus poveikio. Jeigu norite džiaugtis kokybišku CBD miegui, atkreipkite dėmesį į produktą, kurį perkate. Patartina rinktis natūralios sudėties, sertifikuotą CBD aliejų be papildomų priemaišų.
  2. Nepamirškite, kad CBD aliejai tarpusavyje turi nemažai skirtumų. Taip pat pasitaiko, kad naudojamas per švelnus produktas, pavyzdžiui CBD izoliatas. Jo poveikis daliai žmonių gali būti per švelnus, todėl nauda yra sunkiau pastebima. Jeigu taip jaučiatės ir Jūs, verta išbandyti pilno arba plataus spektro CBD aliejų: jo poveikis intensyvesnis ir greičiau pajaučiamas.
  3. CBD gali ir stimuliuoti. Kai kuriems žmonėms CBD iš tikrųjų gali būti stimuliuojantis, o ne raminantis. Tai gali būti susiję su konkrečiu CBD produktu, kurį jie naudoja.
  4. CBD ir priklausomybė. Dažnai žmonės jaudinasi, kad kanabidiolis gali sukelti fizinę priklausomybę. Dėl to nuogąstauti nereikia: įrodyta, kad CBD nesukelia priklausomybės ir yra saugus vartoti daugeliui žmonių.
  5. Šalutinis kanabidiolio poveikis. Skirtingai nei THC, CBD nesukelia jokio stipraus šalutinio poveikio. Labai retais atvejais gali pasireikšti toks poveikis, kaip apetito pakitimas, vidurių užkietėjimas, sausumas burnoje, bendras nuovargis. Šie pojūčiai laikini, greitai išnykstantys.
  6. CBD sąveika su medikamentais. Nors tai retas atvejis, CBD gali nežymiai sąveikauti su kai kuriais receptiniais vaistais, taip pat su kraują skystinančiais vaitais. Todėl, jeigu vartojate tokius medikamentus, pasikonsultuokite su gydytoju.

Apibendrinimas

Kokybiškas gyvenimas, gera sveikatos būklė ir puiki savijauta tiesiogiai siejasi su miegu. Jeigu patiriate miego sutrikimų ar tiesiog norite dar geriau išsimiegoti, CBD produktų naudojimas gali būti vienas geriausių pasirinkimų.

CBD miegui yra specialistų patvirtinta priemonė, kuri padės užmigti dar greičiau ir puikiai pailsėti – pats metas tai išbandyti!